Soalan-Soalan Lazim
1. S : Apa itu Aduan Awam?
J : Aduan Awam adalah maklumbalas yang diterima daripada orang awam mengenai perkhidmatan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA)
2. S : Adakah bukan penduduk Shah Alam dibenarkan membuat aduan?
J : Ya, bukan penduduk Shah Alam juga boleh membuat aduan. Ini termasuk mereka yang bekerja di Shah Alam dan pengunjung bandar raya Shah Alam selagi aduan itu berkaitan dengan had penyelenggaraan dan bidang kuasa MBSA
3. S : Bagaimanakah cara untuk membuat aduan?
J : Aduan boleh dibuat melalui saluran-saluran berikut :
- Talian Bebas Tol (1-800-88-4477)
- Kaunter
- Kaunter Pejabat Datuk Bandar
- Pejabat MBSA Cawangan Sungai Buloh
- Pejabat MBSA Cawangan Kota Kemuning
- Pejabat MBSA Cawangan Setia Alam
- Kaunter Bergerak MBSA "Shah Alam On Wheel
- Laman Web (http://mbsa.spab.gov.my)
- Laman Sosial
- Facebook MBSA : www.facebook.com/shahalamcitycouncil
- Twitter : www.twitter.com/sacitycouncil
- Instagram : www.instagram.com/sacitycouncil
- Email : aduan@mbsa.gov.my
- Hari Bertemu Pelanggan
4. S : Apakah yang diperlukan ketika membuat aduan?
J : Pengadu diminta memberikan butiran diri yang lengkap, perkara yang diadukan dan alamat lengkap lokasi aduan. Jika perkara tersebut tidak diberikan maka aduan tidak dapat direkodkan. Pengadu juga digalakkan memberi apa-apa dokumen sokongan untuk memperjelaskan aduan
5. S : Adakah maklumbalas tindakan aduan akan diberikan?
J : Maklumbalas tindakan aduan akan diberikan dalam masa 14 hari bekerja dari tarikh aduan diterima. Maklumbalas aduan akan diberikan sama ada melalui emel. Pihak pengadu juga boleh mendapatkan status aduan yang telah dibuat dengan menghubungi Talian Aduan Bebas Tol 1-800-88-4477